Sunday 29 January 2012

Aku dan Macik Kliner...

aku mulakan entry aku ngan kisah2 masa aku stady dulu...
salah satu entry dari blog2 lama aku...



petikan Tuesday, May 19, 2009


Kisah 1st....

masa tgh fyp dulu, aku buat kerja dalam studio.
men gem dalam studio, wat kije projek dalam studio, semua pun dalam studio.
so ada satu pagi tadi aku bangun lam kol 8 lebey kat studio..
aku NAK balik bilek ostel.. dengan muka bersepah tak mandi..

masa kuar studio dengan tak bermaya a.k.a ngantuk nya..
kuar2 dari bilek studio aku ternampak ada "cleaner" baru.. (tade uniform lagi)
budak lagi.. dalam umur 20 taun centu.. cantik je budaknya.... teringin aku ajak date tetiba...
tp lepas dia nampak aku, terus jeling menyampah kat aku...
"sial, jual mahal...." (dalam hati la)
sejak 2 menjak ni byk kliner da ilang kat MMU ni...
dengar2 citer imigresen serbu ari tu... semua pegi nyuruk lam utan.

pastu aku nk gerak g lift tu tiba2 ada sorang macik kliner panggil..
dia cakap lam bahasa indo- dia... aku cam blur2 la..
dia cam marah2 aku plak.. aku cam.. eh?? aku terpijak tempat dia baru mop ker..
sampai dia panggil aku.. pastu dia marah2 suh ikut..

aku dengan bodo-nya pun mengikut tak cakap apa2..
sampai kat stor.. skali dia kuarkan penyapu ngan mop lantai kasi aku..
aku terdiam... dalam ati.. ada masok spital gak kang orang tua ni.. *jahat aku*
rupa2nya dia ingat aku salah sorang kliner baru yg baru dihantar... wtf??
pastu aku NAK cakap slow2.. dia cantas ayat aku.. suh wat keje..
last2 aku blah camtu jer.. mula2 dia bising.. pastu dia diam.. dia baru pasan kot aku STUDENT sini.. AKU STUDENT OK !!!

ok.. persoalannya di sini.

1) apa yg ada kat muka aku buat dia ingat aku kliner?
2) kenapa bole plak aku mengikut?

jawapannya..

1) cam sial la kan.. muka aku memang ada ciri2 keje bersih2 je la jawabnya..
pasni grad leh apply mintak jadi kliner full time. thanks.

2) aku terasa farnee... mebi aku da agak dia ingat aku cleaner..
tp.. wtf muka aku memang muka kuli gamaknya..

No comments:

Post a Comment